vrijdag 25 september 2015

Nieuwe mogelijkheden vinden

Bij het vinden van nieuwe mogelijkheden raak ik soms in verwarring omdat ik niet kan kiezen welke mogelijkheid er zijn. Wat zijn de risico's, waar loop ik tegenaan en wat zit er achter?

Hier een hulpmiddel?

Stel: Ik kom in een ruimte met zes deuren. Ik weet niet te kiezen. Welke deur ga ik door? Ik weet waar ik vandaan kom, maar weet (nog) niet waarheen te gaan.

Ik kan  1 voor 1 de deuren openen om te bezien wat er achter de deur gebeurd. Dan vergroot ik wel de keuzemogelijkheden. Het gevolg? Ik  ben veel tijd kwijt aan de zoektocht en de afwegingen van de mogelijkheden.

Ik gooi met een klap de deur, waar ik vandaan kom, dicht. (BOEM!) Lekker gevoel is dat.  En wat schertst mijn verbazing: Spontaan vliegt een andere deur open. Die keus maak ik.

Nieuwe mogelijkheden zijn er genoeg ( let op! en zet ze op een rijtje) bv. de mogelijkheden bij dropship-factory of schrijf je in voor een van onze bijeenkomsten, om mogelijkheden te bespreken.

Als ik in een situatie zitten, waar ik niet in wil zitten stop ik daar mee. Soms duurt dat erg lang maar als ik het zat ben......sluit ik het met volle overtuiging af. Ik ga vervolgens een eind lopen, ontspan, neem waar, vertrouw en ja .... de nieuwe mogelijkheid doet zich voor.  Die stap ga ik zetten.

Het vergde veel moed om de situatie, waar ik nu in zit, af te sluiten. Het heeft me al te veel tijd gekost. Nu sluit ik af. Niet meer omkijken. Afhandelen van de restanten en de nieuwe mogelijkheid met passie en veel inzet omarmen en vooral: ik ben blij zijn met gemaakte keus.

Wil je meer weten; of hoe maak ik keuzes? Je kunt mij altijd benaderen ( ik coach in  1,3 of 10 sessies (max 1,5 uur per sessie).
Succes en tot ziens.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten